środa, 4 grudnia 2013

16. zostawiłeś miłości ślad



2.12.2013

Kochany!

Pamiętam ten moment tak wyraźnie, jakby to, co chcę opisać działo się wczoraj.  W rzeczywistości od tamtego momentu minęło już siedem lat …

Byłam w małym drewnianym kościółku, przepełnionym specyficznym zapachem kadzidła. Otaczali mnie zupełnie obcy ludzie, z którymi miałam spędzić całe dziesięć dni. (Moje pierwsze dziesięć dni poza domem).  Wcale mi się to nie uśmiechało, choć jeszcze niedawno chciałam jak najszybciej pozbyć się automatycznej stymulacji do mówienia rzeczy zwykłych, gdyż o rzeczach niezwykłych jeszcze nikt nie chciał ze mną rozmawiać. W pewnym momencie podszedł do mnie człowiek, który jak się później okazało zmienił całe moje życie:


- Dobrze się czujesz? – Zapytał mężczyzna, siadając obok mnie

- Tak. – Powiedziałam ledwo słyszalnym szeptem. Pragnęłam w pierwszej chwili jak najsurowiej przestrzegać dyscypliny milczenia.  

- Spójrz na mnie - powiedział – Nie miałam ochoty patrzeć na nikogo, dlatego zignorowałam jego prośbę.

- Nie chcesz. Nie musisz, ale jestem obok

- Nie przeczuwałam jeszcze wtedy, że za chwile pomoc, tego zupełnie obcego człowieka stanie się dla mnie jedyną deską ratunku.

W pewnej chwili moje ciało zaczęło „żyć własnym życiem”.  Stało się na tyle wiotkie, iż „spływałam „ z wózka….

Potem wszystko działo się szybko. Słowa mojego „obcego – przyjaciela ” nadal brzmią mi w uszach najpiękniejszą melodią. „Nie wiem, jak nazywa się bestia, z którą walczymy, ale mam przeczucie, że będzie to najtrudniejsza walka w naszym życiu.”

-Mały książę-




 
Tomasz Rudnicki

Jak zatrzymać …



Jak zatrzymać szczęście,

By się nie przeistoczyło

W nędzny, kruchy pył?



Jak wyryć trwały ślad,

Który przetrwa po krańce czasu,

Że ktoś taki tu i tam był?



Jak zatrzymać nadzieje,

Jeśli wiatr w koło nas

Piaskiem w oczy wieje?



Czy ktoś mi powie?

Jak to wszystko zatrzymać…

Warszawa, 3.12.2013


4 komentarze:

  1. Elu masz bardzo ładnego bloga i warto go czytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje myśli jak gwiazdy rozbiegane po błękicie nieba układają się w piękny obraz widziany przez biegłego obserwatora. Życie, choć często w bólu, ma swój głęboki wydźwięk... Tylko Ty, i tylko Ty, choć nie zawsze rozumiesz, jesteś jego najlepszą cząstka. Twoje myśli są inspiracją dla wielu. Pozdrawiam. Trzymaj się.Zawsze z Tobą. Ewa -mama Basi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że jesteś ze mną w tym zakątku kochana...

      Usuń
  3. Musisz uwierzyc, ze jestes kims wyjatkowym, jedynym, niepowtarzalnym, takiej jak TY nie ma i nie bedzie...
    Nadzieja zawsze bedzie, jesli chcesz, aby byla...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń