środa, 8 kwietnia 2015

65 O słońcu i walce



3.04.2015
Najukochańszy!
          Piszę do Ciebie, choć każde naciśnięcie klawisza na klawiaturze laptopa wymaga wysiłku. Ale przecież nic w życiu nie przychodzi łatwo. Dlatego spróbuję zebrać się w sobie i posklejam ze sobą kilka niepewnie napisanych słów. Wybacz mi, Panie, jeśli nie zrobię tego dokładnie. Powstaną wtedy między nimi szczeliny, które wypełnią się czasem. A on wszystko zmienia Prawda? 
          Słyszałam dźwięki muzyki, odbijające się od ścian opustoszałego domu. Tego wieczoru, jako pozornie pyskatą i trudna wychowawczo szesnastolatka ponosiłam karę, za złe zachowanie. Tak, kłamałam, pokazując w ten sposób niemy krzyk duszy, o
dobre słowo, o najdrobniejszy pyłek akceptacji. Gdyby mi ktoś powiedział, ze nie muszę o nią walczyć. Gdyby ktoś powiedział… 
          Drugiego kwietnia roku 2005, padłam ofiarą takiego schematu działania. Dziś wiem, że wynikał on z poczucia bezsilności, a nie, jak mi się wtedy wydawało z chęci upokorzenia mnie. Leżałam, więc, czując pod powiekami wzbierające potoki łez. W tym momencie mogłam, z czystym sumieniem pozwolić sobie ma chwilę szczerości z samą sobą. Zanim się zorientowałam wybuchnąłem głośnym, niepohamowanym płaczem. Kompletnie straciłam kontrolę nad emocjami uchodzącymi ze mnie, niczym powietrze z dziurawego balonika. Płakałam.
          Słone krople obmywały mi twarz, przynosząc chwilowe wytchnienie od obrazów mijającego dnia. Ktoś uderzył otwartą dłonią. Sprawił ból. Ktoś, po latach żałuje wykrzyczanych słów. One rozpętały burze, która była początkiem drogi ku słońcu.. 
5 dni później
          Czas stoczyć kolejną walkę. Ostatnią? Mówią mi, że jestem cudem…
-Mały książę –

7 komentarzy:

  1. Piękne! Emocjonalne. Szczere. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Łzy bywają błogosławieństwem...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś cudem. Cudem istnienia pomimo, z sercem tak ogromnym i pięknym, że aż chce się do niego przytulić...

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowne słowa szczere piękne... nie jeszcze czeka Cę tysiąć Walk jak każdego z nas czekamy na bitwe....

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś CUDEM! Każdy człowiek jest cudem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi bardzo dosadnie. Wszystko co dobre jest cudem!

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy z nas jest cudem. Tylko niektórzy potrafią doszczętnie zniszczyć w sobie ziarenko wszelkiego dobra. Czasem jest dobrze tak wybuchnąć płaczem. Wtedy ma się wrażenie, że wszelki nadmiar emocji staje się regularny :)

    OdpowiedzUsuń