piątek, 16 października 2015

73. Ja nigdy nie powiem...


Najdroższy.
          Siadam przy dużym, drewnianym biurku. Otwieram, leżący przede mną niebieski zeszyt w twardej oprawie. Ona zdaje być niezniszczalna, za to karki papieru, które chroni, noszą na sobie ślady, towarzyszenia mi w najtrudniejszych, wręcz granicznych momentach mojej egzystencji.
          A przecież tu mieszkają tylko litery, niemające dla niektórych żadnego znaczenia.  Ja jednak, wśród zapisanych tu słów, dostrzegam zamazane plamy. Trudno
mi uchwycić sens zdania, z całych sił przywołuję okoliczności tamtych łez… Dawnych łez..
          Bo nieważne, czy ktoś pisze w zeszycie, czy na komputerze…
          Krzyczy, czy szepcze…
          Ja nigdy nie powiem nie wierzę…
          Być może za tę część listu, będę musiała kogoś przeprosić, a może zrozumie, że muszę stopniowo porządkować myśli...?
Jesień zeszłego roku.

          Rozkwit relacji z Promyczkiem, choć, gdy patrzę na nią z dystansem wiem, że nigdy nie ruszyłyśmy z miejsca. Parę razy wydawało mi się, iż uda mi się, choćby zasiać w jej sercu, a może przede wszystkim umyśle, potrzebę werbalnej komunikacji. Nie wymagałam tego od razu. Nie mogłam, stałam więc w rozkroku, pomiędzy dwoma sposobami postrzegania rzeczywistości uważając, by nie przekroczyć granic..
          Ja nigdy nie powiem, nie wierzę…
- Mały książę –

Ps. Ciąg dalszy tej historii nastąpi.


10 komentarzy:

  1. "...tu mieszkają tylko litery..." - pęknie napisane :)

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy miewa chwile zwątpienia, niezależnie w co wierzy. Ludzka rzecz...

    OdpowiedzUsuń
  4. JEDNA MOJA

    ŚWIAT STAWIA NAM NA DROGACH
    RÓŻNYCH LUDZI, CHCĄC NAS TYM SAMYM
    SPRAWDZIĆ. ZAUWAŻ DANA CHWILA MIJA,
    A MY WIEMY CO BYŁO ZŁE, A CO DOBRE.
    UCZYMY SIĘ ŻYĆ TAK POPROSTU

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak Ty pięknie piszesz. Czekam na dalszy ciąg:):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciebie kochana chyba chcę 'zjeść' Jezus. Tak piękna twoja dusza i piękne litery układa..
    PS Zjeść - On być Tobą, a Ty Nim. Jedność:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czym jest według Ciebie miłosierdzie?

      Usuń
    2. Miłosierdzie, jest darem kichania tych, którzy w oczach ludzi na nią nie zasługują...

      Usuń