środa, 10 lutego 2016

Wiersz

KONFLIKT

Chciałabym, choć raz być dopasowana,
Jak element nieskończonej układanki.
Chciałabym, choć raz poczuć się kochana,
Jak ktoś, kto czeka na drugiego człowieka
W nadziei, że stanie się cud…

Chciałabym nie musieć walczyć
O każde słowo, o jeden gest;
Chciałabym zapomnieć o policzonych dniach…
O niedoczekanych świtach…
O porzuconych zamiarach…

Tam gdzieś, na skraju dróg,
Pomiędzy zakazem a przyzwoleniem,
Między wolnością a więzieniem,
Jestem ja. Tylko ja…

Jeśli nie chcesz mnie znać
- zostaw.
Chcesz mnie znać…
To kochaj.



8 komentarzy:

  1. Któż by nie chciał być tak dopasowany jak element nieskończonej układanki. Ale może to po tych niedopasowanych zostaje ciut więcej w świecie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj przeczytałam taki komentarz "" Adam i Ewa sięgając po owoc z drzewa poznania dobra i zła, zaczęli widzieć świat tak, jak Bóg. Wcześniej, jak np. widzieli kamień, to wiedzieli, że kamień jest dobry i można zbudować z niego dom. Kiedy zjedli owoc zaczęli widzieć też, że tym kamieniem można rozwalić komuś głowę. Dlatego właśnie, jak po zjedzeniu owocu spojrzeli na siebie, to pojęli, że są nadzy i zrobili sobie ubrania z trawy. We wszystkim dostrzegli coś, czym można skrzywdzić drugiego człowieka, a na dodatek musieli sami zdecydować co jest dobre, a co złe. Jak użyć kamienia, który leży na drodze. Człowiek nie umie tego robić dobrze, przez co popada w grzechy, wciąż musi się nawracać. Ale w ogrodzie rosło jeszcze jedno drzewo, drzewo życia. To oznaczało, że pozostając w Raju ten stan po spożyciu owocu z drzewa poznania dobra i zła będzie trwał wiecznie. Bóg tego dla nas nie chciał dlatego musieliśmy odejść. Śmierć jest w tym kontekście sprzymierzeńcem. Jeśli wybierzemy dobro, to jest drzwiami żeby wrócić do Raju. Ponadto trzeba pamiętać, że to, co jest kwintesencją człowieczeństwa, to, czego nie mają zwierzęta i rośliny, czyli dusza, nie umiera. Dlatego śmierć jest przejściem, a nie odejściem".
    My tu nie należymy. To tylko stan przejściowy..

    OdpowiedzUsuń
  3. Tęsknota za miłością jest wpisana w ludzkie serce...Każdy z nas ma też własną Drogę Krzyżową...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wiersz. Dotyczy tak wielu z nas.:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny wiersz kochana! Wiem, że w ostatnim czasie Ci bardzo ciężko... Ja też nie mam ostatnio lekko, ale wiedz, że jestem z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pamiętaj, ja nigdy nie oceniam , choć nie zawsze rozumiem...

      Usuń
  6. Kawałek serca na dobranoc...

    OdpowiedzUsuń